Hva gjør man med en “tom” firmaside på LinkedIn?

Hva gjør man med en “tom” firmaside på LinkedIn?

Kanskje du har oppdaget at det er blitt opprettet en firmaside for ditt firma på Linkedin, men at siden ser tom og rar ut? Kanskje du til og med har sjekket, men kan ikke finne at noen i bedriften din har administratoransvar for denne?

Da kan det hende at du har oppdaget en auto-opprettet side, noe Linkedin gjorde tidligere dersom flere oppgav samme firma som arbeidsgiver, og det ikke eksisterte noen firmaside fra før.

En slik side er selvfølgelig veldig lite representativ, så her bør du absolutt prøve å ta eierskap til siden og få lagt inn logo, toppbilde, info og oppdateringer. Heldigvis er dette fullt mulig.

Slik tar du kontroll over en herreløs firmaside på Linkedin:

  1. Den som tar kontrollen må ha en Linkedin-profil som er minst 40% fullført
  2. Den som tar kontrollen må ha en epostadresse der toppdomenet er firmanavnet; altså hvis jeg skal ta kontoll over en side som heter Matconsult AS må jeg ha epostadressen [email protected].
  3. Denne eposten må stå som personens primære epostadresse på Linkedin4.
  4. Personen må ha den bedriften det gjelder som sin nåværende arbeidsplass på sin egen Linkedin-profil (lenket opp/”tagget” i vedkommendes CV)
  5. Når disse kravene er oppfylt og denne personen går inn på den herreløse siden, får vedkommende en knapp der det står “Ta kontroll over denne siden”. Da er det bare å klikke på denne og følge anvisningene videre.

NB! Du må gjøre dette på desktop/laptop (ikke mobil) for at dette skal virke.

Lykke til med din LinkedIn-side!

Hvis du har lyst til å lære mer om LinkedIn eller noe annet innenfor digital marketing, har vi mange kurs:

Se alle kurs hos Webgruppen

Nina Furu

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *