Markedsføring Nettannonsering Netthandel Webanalyse

Slik regner du ut CPA – Cost Per Aquisition

CPA (Cost Per Aquisition) er en av de aller viktigste måleparametrene på nett: Hvor mye betaler du for å få en faktisk, betalende kunde? Tenk deg situasjonen: Du har en nettbutikk og selger joggesko. Et par joggesko koster for eksempel 1000 kroner for kunden, og du har et overskudd på (for eksempel) 500 kroner per par. Så lenge du …

Facebook Markedsføring

Hva slags Facebook-oppdateringer når ut til flest brukere?

Det er en utfordring for alle firmasider på Facebook at en enkelt oppdatering når ut til bare en brøkdel av de som har likt siden. (Ca 2-6 % internasjonalt ifølge reklamebyrået Ogilvy. Her i Norge typisk ca 5-10 %, men det varierer jo mye fra side til side.) Det er derfor viktig at man optimaliserer sannsynligheten for …

Webtekst

Hvordan administrere annonser på andres kort på Facebook

På Facebook knyttes kortet for annonsebetaling opp mot den enkelte bruker som administerer siden. Dette betyr også at det er vanskelig å administrere annonser som andre administratorer på siden har opprettet og betaler for med sitt kort. Skal man få til dette, må den som har lagt inn kortet dele ut tilgang til andre som …

Markedsføring Nettannonsering

De tre viktigste grepene du kan ta på nett i 2015

Stadig flere forstår hvor avgjørende digitale kanaler er for bedriftens markedsføring, og det er bra! Men det betyr også at konkurransesituasjonen hardner til. I 2015 blir det viktig å ikke bare gjøre digitale tiltak, men å passe på å gjøre dem BEDRE enn konkurrentene. Så her er mine tre beste tips for å få til …