Har du lagt merke til dette lille symbolet her på Twitter i det siste? Klikker du på dette symbolet får du muligheten til å lage en liten spørreundersøkelse med maks fire svaralternativer: Når du selv så ser på tweeten i egen nyhetsfeed, ser den skuffende ut. Der vises nemlig bare spørsmålet og ikke noen undersøkelse. …
Hva er Lasermarkedsføring?
Lasermarkedsføring handler om å rette seg mot et veldig snevert, nærmest håndplukket publikum, i stedet for å «skyte med hagle» og gi alle samme budskap. Et typisk eksempel er markedsføring på Facebook, der du gjennom Facebook Ads Manager kan definere en mengde kriterier for de du ønsker å rette annonsen eller det promoterte innlegget mot: Hvor …
Eksempel på en digital markedsplan
Det finnes mange måter å skrive en markedsplan for nett/digitale kanaler på. Her finner du ett eksempel på et oppsett som jeg av og til bruker på mine kurs: Eksempel på digital markedsplan (Word-dokument) Dette eksempelet kan du godt laste ned, tilpasse og bruke i ditt eget arbeid Filen er en åpen Word-fil så …
3 trinn til å jobbe effektivt med søkemotoroptimalisering (SEO)
Det å jobbe for å få best mulig søketreff-plasseringer på Google er viktig for de fleste. Søkemotoroptimalisering, eller SEO forkortet, er derfor del av jobb-beskrivelsen for de fleste nettmarkedsførere og web-redaktører. Samtidig er dette et enormt fagfelt, hvor man fort kan miste både oversikten og motet. På våre kurs anbefaler vi derfor ofte denne 3-trinns …
Hvorfor er video blitt nødvendig for markedsføring på nett?
Videoproduksjon er plutselig blitt en sentral dimensjon av markedsføring på nett. Men hvorfor er det egentlig blitt sånn? Det skyldes i hovedsak tre forskjellige grunner: Brukerne foretrekker det, Google foretrekker det, og Facebook foretrekker det. La oss begynne med det viktigste: Brukerne. 1. Brukerne foretrekker video Det finnes noen svært høye tall om bruken av video på …