Å velge de riktige søkeordene er en viktig nøkkel til målretting mot de riktige, potensielle kundene. Dette gjelder ikke bare på Google, men også i forhold til svarmaskiner som ChatGPT, Gemini, Copilot og andre.
I dette kurset lærer du hvordan du går frem i praksis for å finne og velge relevante søkeord og emner for både SEO og AEO.
Kursinnhold
Hvorfor er søkeordsresearch så viktig?
- Fra søkeord til søkeintensjon
- Søkefrasene som identifiserer kunden
- Søkeintensjon og kjøpsmodenhet
Innholdsstrategi og emnevalg
- Det handler ikke om hva du vil si, men om hva kunden etterspør
- Kundesentrisk innholdsstrategi
- Lag riktig innhold for riktig fase i kundereisen
Verktøy og metoder for søkeordsresearch
- Research i egen kundemasse
- Google search console og andre eide data
- Smart bruk av eksterne researchplattformer
Emneklynger og strategisk oppsett
- Topic clustering i praksis
- Eksponering av ekspertise og fokusområder
- Slik synliggjør du E-E-A-T i malverk og innholdsoppsett
Validering og vedlikehold
- Kvalitetssikring og forbedringer
- Oppdatering av strategi og tematikk
- Løpende monitorering og fremdrift
Praktisk info
Kurset holdes som live webinar 25. februar 2026 kl 9.00 – 12.00
Pris er kr 4980. Kursbeløp blir fakturert ved påmelding. Undervisning er mva-fritt.
Prisen inkluderer videoopptak av kurset og kursleders presentasjon.
Påmeldingsfrist er ila dagen før kurset.
Påmelding er bindende. Slik bruker vi dine data
Påmelding
Vil du ha dette kurset bedriftsinternt eller som foredrag? – Ta kontakt!
