Jeg skal selvfølgelig være den siste til å si at det ikke er legitimt å samle inn epostadresser. Epostmarkedsføring er noe av det mest lønnsomme du kan drive med på nett! Men etter GDPR (og i enda større grad ePrivacy Regulation som kommer i 2019/2020) er det faktisk blitt ganske stramme grenser for hvilke teknikker …
Hvordan endre språk på Google Analytics
Men noen ganger ønsker du å endre språkinnstilling på analyseverktøyet Google Analytics. Så hvordan gjøres dette egentlig nå? Gratisverktøyet Google Analytics er en av dine beste verktøy til å forstå både brukeradferd og hvordan nettstedet fungerer. Men for å få mest mulig ut av verktøyet, er det lurt å ha det på et språk som …
Hvordan drive SEO for stemmesøk på Google
Du vet kanskje at over 20% av alle søk på Google i USA nå er stemmesøk – folk snakker til Google og får opplest et svar. Det som er en kommende utfordring for deg som jobber med SEO (søkemotoroptimalisering) er da å posisjonere seg for å bli premissgiver til det oppleste svaret. I klartekst: Hva …
Når bør du prøve annonsering på Facebook?
Mange som har firmasider på Facebook er usikre på når det er riktig å prøve betalt fremming/annonsering. Her er noen gode tips for deg som skal teste dette for første gang: Sørg for at siden er presentabel Du bør aldri betale for å fremme innlegg på en side som ikke er godt satt opp. Hvis …
Hvorfor er det så mange som IKKE kjøper i nettbutikken din?
Det er to spørsmål jeg veldig ofte får når jeg er ute og snakker for netthandlere. Det ene er spørsmålet om hva som egentlig er en normal konverteringsrate altså prosentandelen av besøkende på siden som faktisk ender opp med å kjøpe et produkt. Det andre er hvorfor så mange putter minst ett produkt i handlekurven, …