Nå som nettredaktøren jobber med langt flere kanaler enn før, er det lurt å ha noen tanker om hvilke kanaler som egner seg til hva. Her er mine innspill: Websiden. Nettstedet, nettbutikken, landingssidene … Dette er fortsatt «moderskipet» i nettsatsningen, fordi det er her man skaper konvertering. (Les mer om konvertering i The Digital Success Formula.) …
Skammekroken neste!
Det plager meg at noen bryter etiske retningslinjer på nett med vitende og vilje!
Make it count – godt eksempel på Twitter-kampanje
Det er nettopp blitt 2012 og jeg sitter og surfer litt løselig på Twitter, sånn som man av og til gjør. Plutselig legger jeg merke til at jeg har fått opp en «promoted trend», altså en hashtag som noen har betalt for å gjøre synlig.
REAN-matrisen
Dette er mitt forslag til en metodikk for multikanalkommunikasjon: En matrise som organiserer virkemidlene i henhold til REAN – Reach, Engage, Activate, Nurture. REAN-rammeverket omtales blant annet i boken «Cult of Analytics» av Steve Jackson. (Boken anbefales!) De fire kategoriene er som følger: Reach – tiltak som har til hensikt å nå ut til nye …
Ikke vær redd sjef, dette går bra!
Er sjefen din bekymret for hva som kan hende dersom bedriften går på Facebook? Her er hva du kan svare på motforestillingene. Mange webkommunikatører ønsker å opprette en Facebook-side for bedriften, men får ikke støtte internt. Andre ser markedsførings-mulighetene på Facebook, men har en sjef som sier nei. Her er noen forslag til motargumenter: