Nå som den nye personvernlovgivningen GDPR (General Data Protection Regulation) er nært forestående, har norske bedrifter innsett at de har et problem: Fra 25. mai 2018 vil de ikke lenger kunne bruke sine eksisterende kunderegistre, epostlister o.l. I hvert fall ikke med mindre listene og databasene oppfyller disse kravene: Bedriften må kunne bevise at mottager …
Hvordan lage gode målgruppe-segmenter på Facebook
Facebook er en fantastisk kanal for å drive «lasermarkedsføring», altså at du matcher spesifikke budskap til smale målgrupper som er spesielt motiverte for å kjøpe det du selger. Nøkkelen til dette er å drive 3-lags segmentering: 3-lags segmentering for Facebook Til mine kunder pleier jeg alltid anbefale en ufravikelig regel: Alltid ha minst tre lag …
Hva er en god Instagram-post?
(Oppdatert 19. mars 2018) En god Instagram-post er en post som gjør minst tre ting for bedriften din: Skaffer deg nye (eller riktigere) følgere Skaffer deg interaksjon og dialog med de rette brukerne Skaffer deg klikk eller henvendelser I statistikk-verdenen kaller vi disse tre måleparametrene for reach (rekkevidde), ER (engagement rate) og CTR (click through …
Hva betyr GDPR?
Forkortelsen GDPR står for General Data Protection Regulation, og det refererer til et EU-regulativ som ble vedtatt i 2016 og som trer i kraft 25. mai 2018. Etter dette tidspunktet må også vi i Norge forholde oss til denne lovgivningen. GDPR har en mengde konsekvenser, for offentlige virksomheter, for programutviklere, og det som er mest …
Hvordan lage en Facebook Messenger Bot?
Meldingstjenesten Facebook Messenger er blitt en veldig viktig kanal for kundeservice for mange bedrifter. Kundene liker Messenger godt, og det er en super måte å holde en god kundedialog som også er sporbar i ettertid. For å effektivisere dette arbeidet, kan man opprette automatiske svar-roboter, såkalte Facebook Messenger Bots. (Bot = robot.) Du ser ett …