Facebook og Instagram har nå lagt ut skjemaer for at du skal kunne «protestere mot» at Meta bruker din informasjon – det du legger ut på siden din, og interaksjoner du har på plattformene – til å trene sin KI-modell, Meta AI. Protestere, javel. Men har det egentlig noen effekt? Muligens, men overbevist er jeg …
AEO er den nye SEO’en
Har du lagt merke til at folk søker annerledes nå enn før? I stedet for bare å Google, spør vi nå ChatGPT, vi snakker med Alexa, eller vi bruker stemmen til å få raske svar fra telefonen. Dette endrer alt – også hvordan vi må tenke på synlighet på nett. Den viktigste brikken i dette …
Hvordan bruke deep research i ChatGPT og Gemini?
Deep research er KI-tjenestenes funksjonalitet for grundig analyse av emner. Den gir deg gjennomarbeidede analyser med kilder, vurderinger og forslag. Det er nok mange som fortsatt bruker ChatGPT og Gemini som om de var søkemotorer, bare litt smartere – skriv inn et spørsmål, få et svar, ferdig. Det fungerer greit det, altså, men disse systemene …
Workshop i innholdsproduksjon med KI
I denne 2-dagers workshop’en trenes du på praktisk arbeid med generativ KI. Workshop’en holdes fysisk i Oslo, og baserer seg på oppgaveløsning og konkret produksjon med veiledning. Du kan bruke dine egne caser i oppgavene, om du ønsker. Workshop’en holdes over 2 påfølgende dager, hver dag fra 9-15.30. Dag 1: Strategi, målgrupper, idé og tekst …
Kurs i AEO – SEO for ChatGPT og KI
Få konkurransefortrinn gjennom å jobbe bevisst med AEO – den varianten av SEO som handler om å posisjonere seg i forhold til KI-tjenester som ChatGPT og Google Gemini. Måten folk søker på er i ferd med å endre seg. Vi er vant til å søke på Google, og få en rekke forskjellige nettsider som svar. …