Få konkurransefortrinn gjennom å jobbe bevisst med AEO – den varianten av SEO som handler om å posisjonere seg i forhold til KI-tjenester som ChatGPT og Gemini.
Måten folk søker på er i ferd med å endre seg. Vi er vant til å søke på Google, og få en rekke forskjellige nettsider som svar. Men etter at ChatGPT og andre “svarmaskiner” blir mer og mer brukt, ser vi at brukere ofte foretrekker et enkelt “fasitsvar” framfor å måtte klikke gjennom en serie nettsider selv.
I dette kurset lærer du hvordan AEO fungerer, og hvordan du kan legge til rette for at nettopp din virksomhet blir en påvirker i det nye søket.
Kursinnhold
Fra SEO til AEO
- Hvordan søk og svarmaskiner som ChatGPT smelter sammen
- SGE (Search Generative Experience) og SAG (Search Augmented Generation)
- Overgangsvarianter vi kan se i dag
Slik fungerer AEO
- Grunnleggende SEO-kriterier som må være på plass
- Søkeintensjon og svarmuligheter
- Autoritet og troverdighet
Teknisk tilretteleggelse
- Strukturerte data og bruk av schema
- Hastighet og indekserbarhet
- Google Search Console som innsiktsverktøy
Strategisk riktig innhold
- Søkeordsresearch for AEO
- Lokal optimalisering
- AEO-vennlig formatering av innholdssider
Testing og optimalisering
- Testing med stemmesøk og assistenter
- “Reverse engineering” av dagens svar
- Konkurranse og posisjonering
Praktisk info
Kurset holdes som live webinar på Zoom onsdag 12. februar 2025 kl 9.00 – 14.30
Pris er kr 4980 som blir fakturert ved påmelding. Undervisning er mva-fritt.
Prisen inkluderer videoopptak av kurset og kursleders presentasjon.
Påloggingslenke sendes innen kursstart.
Påmeldingsfrist er ila dagen før kurset.
Påmelding er bindende. Slik bruker vi dine data
Påmelding
Dette kurset kan også holdes bedriftsinternt i din virksomhet; som foredrag, kurs eller workshop. Ta kontakt!