Du har sikkert lagt merke til at du har fått noen nye alternativer der hvor du publiserer nye innlegg på firmasiden din på Facebook. De ser omtrent slik ut: Hvilke alternativer som er mulige for hver side, kommer an på typen side og på hvilke innstillinger som er gjort. Eksempelet under er basert på Facebook-siden …
Spredningskanaler og landingskanaler
Kanalvalg er et spørsmål om hvilke forventninger bruker har til oss, hvilke kanaler som er relevante, og hvilke ressurser som står til rådighet. Når bedriften skal velge kanaler å gå inn i, er det lurt å ta stilling til spørsmålet om hvilke forventninger kunden har til bedriften i de forskjellige kanaler. Det vil for eksempel være …
Hvilke sosiale medier bør bedriften være i?
Det finnes mange sosiale medier, og det kommer stadig nye til. Meningsmålingsinstituttet Ipsos fører oversikt over hvor mange brukere de enkelte sosiale mediene har i Norge, og siste ferdige kvartals statistikk ligger alltid på denne adressen: http://ipsos.no/some-tracker Her finner man også oversikt over kjønns- og aldersfordeling på brukerne i de forskjellige kanalene, og også hvor …
Hvordan finner du gode hashtagger på Instagram?
Bruk av hashtagger er et godt verktøy for å bli oppdaget og få nye følgere på Instagram. Hver post kan ha inntil 30 hashtagger, og det finnes mye forskning som indikerer at mange hashtagger gir bedre effekt. (Hvis du ikke syns hashtaggene er fine på selve posten – husk at du kan alltid legge dem …
Hvordan endre sidetypen på en Facebook-side?
Oppdatering: Facebook endret fremgangsmåten i 2017. Her er en oppdatert versjon. —————————- Hvis du har kategorisert din Facebook-side feil, kan du enkelt endre sidetypen etterpå. Denne innstillingen finner du under Om/Sideinformasjon/Kategori-Rediger At sidetypen er riktig er ganske viktig, da dette blant annet styrer hvilken informasjon du får mulighet til å legge inn om din side. …