Hvordan bevise at du KAN digital markedsføring?

Skjermbilde 2014-11-12 kl. 14.56.17Her er et enkelt tips til deg som trenger å bevise at du kan digital markedsføring: Ta en sertifiseringseksamen! For nå finnes det nemlig endelig et slikt tilbud i Norge.

Ja, jeg innrømmer det. Det er vi i Webgruppen som har landet parnerskapet med Digital Marketing Institute, og dermed kan levere slike sertifiseringskurs i Norge. :-))) Vi er kjempestolte av det! For det å kunne dokumentere at man faktisk kan noe om digital markedsføring har vel aldri vært viktigere enn nå.

Det skjer jo mange endringer i media- og kommunikasjonsbransjen for tiden. Samtidig som det blir dramatisk mindre etterspørsel etter tradisjonelle journalister og markedsførere, stiger også etterspørselen innen det digitale feltet. Det er mange som ønsker å skifte beite, og det finnes en hel del som (på varierende grunnlag) påstår at de kan digital markedsføring. For en arbeidsgiver som sitter og skal ansette, betyr dette bare at det blir enda vanskeligere å skille klinten fra hveten.

For det er jo veldig enkelt å påstå at man “kan” for eksempel Facebook. Jeg mener, vi er jo alle på Facebook hele tiden. Og har man brukt Facebook siden 2006, så kan man det vel? Eller?

– Nei, selvfølgelig ikke. Det er stor forskjell på å kunne bruke Facebook som en privatperson og det å kunne bruke Facebook på vegne av en firmaside. Akkurat som det er stor forskjell på å kunne skru på lysbryteren og å kunne montere stigeledning. Uansett hvor lang erfaring du har med å skru på brytere, gjør det deg ikke til elektriker. – Det er det bare spesialisert kunnskap og erfaring som gjør.

Med den nye sertifiseringen blir dette annerledes. Det blir mulig å dokumentere at du faktisk kan digital markedsføring. Og det på en måte som anerkjennes også utenfor landets grenser.

For å få sertifiseringen må du ta en eksamen. Om du ønsker, kan du gå faktisk gå rett på den. – Den foregår online, og koster ca 1500 kroner.

Men pensum er omfattende, og det er ikke bare-bare å vite hva som er hva, selv om man har jobbet lenge med stoffet. Derfor tilbyr vi også et kurs som går over 5 hele dager. Innholdet spenner fra strategi til SEO, fra Facebook til display-markedsføring og fra AdWords til analyse. I dette kurset geleider vi deg trinn for trinn gjennom hele pensumet, på norsk, og setter det inn i en helhetlig, strategisk sammenheng. Deretter kan du ta eksamen når du er klar.

Og etter bestått eksamen, kan du altså faktisk dokumentere at du kan digital markedsføring – ikke bare teorien, men at du faktisk kan skape resultater i praksis.

Det er noe enhver arbeidsgiver setter pris på!

Les mer om sertifiseringskurs i digital markedsføring

 

 

Nina Furu

4 kommentarer til «Hvordan bevise at du KAN digital markedsføring?»

  1. Hei! Akkurat hva jeg var på jakt etter! Har du en lenke til dette kurset og hva koster det evt? Er nyutdannet innen markedsføring og behøver kompentanse innen digital markedsføring.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *