Ombruksmaskinen er en tilpasset GPT som du kan bruke til å lage nye innholdselementer på grunnlag av innhold du allerede har. Dette gjør den til en veldig effektiviserende assistent når du jobber med markedsføring og/eller kommunikasjon.

Ombruksmaskinen er også en nyttig hjelper om du driver et lite firma og vil produsere mye innhold til digitale flater så raskt som mulig, samtidig som du beholder markedsføringseffekten.

Du får tilgang til Ombruksmaskinen med ubegrenset bruk i ett år for kun kr 490,-!

Ferdig trenet

Ombruksmaskinen er ferdig trenet på hva som er godt innhold for forskjellige kanaler. Den er trent på bestepraksis, verktøyvalg, hub-and-spoke-tankegang, kanalstrategier, innholdsplan-modeller, SEO-prinsipper, strategisk innholdsmarkedsføring og mye mer.

Dette gjør at den ikke bare kan gjenbruke og produsere innhold, den kan også produsere innhold som er godt egnet for det du skal bruke innholdet til.

Når det er sagt, så husk at du alltid må kvalitetssikre det KI-tjenester gjør. I siste instans er du jo deg og ditt firma som er avsender for budskapet.

Slik kan du bruke Ombruksmaskinen

Ombruksmaskinen er laget for å gjenbruke digitalt innhold i andre former. Bruk den for eksempel til å omforme en artikkel til én eller flere sosiale medier-poster:

Du kan også bruke Ombruksmaskinen til å ta utgangspunkt i en eller flere innholdselementer i sosiale medier, og så lage en artikkel, et nyhetsbrev e.l. på grunnlag av det som står der:

Kort sagt kan du bruke Ombruksmaskinen til å omforme nær sagt alle former for innhold til andre former for innhold. Dette gir deg maksimal uttelling for den innsatsen du legger i innholdsproduksjonen, fordi den enkelt mangfoldiggjør ett stykke innhold til flere andre.

Du kan også bruke Ombruksmaskinen slik at du fôrer den med en enkelt idé, som den så bruker til å lage mye forskjellig innhold for deg:

Hvorfor ombruke innhold?

Det å lage innhold tar tid og krever kompetanse, enten det gjelder bloggartikler, produktsider, SoMe-poster, nyhetsbrev eller noe annet. Prinsippet med gjenbruk av innhold er derfor blitt utbredt i innholdsmarkedsføring, nettopp fordi det mangedobler uttellingen for den innsatsen du legger i innholdsproduksjon.

Noen fordeler med gjenbruk er:

  • Sparer tid og ressurser
  • Gir deg bredere nedslagsfelt
  • Forsterker budskapet
  • Styrker synligheten
  • Gir innholdet lenger levetid
  • Bygger autoriteten din raskere
  • Gir deg flere berøringspunkter med potensielle kunder

Kort sagt: Ombruk av innhold utnytter ressursene dine bedre, og øker også effekten av kommunikasjonen vesentlig, fordi du treffer kunden i flere kanaler med samme kjernebudskap.

Slik fungerer det:

For å bruke Ombruksmaskinen trenger du å ha en registrert bruker på ChatGPT, men det kan godt være en gratis bruker. Du trenger ikke å ha betalt konto på ChatGPT.

Slik får du tilgang:

  • Du bestiller og mottar en e-post med lenke til Ombruksmaskinen.
  • Når du klikker på lenken, åpnes Ombruksmaskinen inne i ChatGPT.
  • Du klikker på «Kvikkstart»
  • Deretter svarer du på de tingene du blir spurt om og følger veiledningene.
  • Har du problemer med Ombruksmaskinen kan du kontakte meg.

Etter hvert som du bruker Ombruksmaskinen, kan det hende du ønsker å gå raskere fram. I så fall kan du bare skrive vanlige prompts inn i den; for eksempel «Lag utkast til en Instagram-post, et nyhetsbrev og en bloggpost om dette produktet: <URL>».

Her kan du se et konkret eksempel på bruk av Ombruksmaskinen:

Jeg tok denne siden fra Elkjøp som eksempel: Nutribullet blender. (NB! Elkjøp har ikke noe med dette å gjøre – det var bare et produkt jeg vurderte å kjøpe selv.)

Deretter ba jeg Ombruksmaskinen lage en Instagram-post, et nyhetsbrev og en bloggpost på grunnlag av produktsiden.

På ca ett sekund får jeg dette resultatet:

Du får tilgang til Ombruksmaskinen i et helt år for kun 490,-

Jeg kan selvfølgelig også be om et bilde til Instagram-posten. En slik oppfølgingsprompt gav meg dette:

På samme måten kan du også følge opp med så mange konkrete poster og innleggselementer som du ønsker. Jeg minner imidlertid om at KI-innhold må kvalitetssikres av mennesker før det legges ut. Det trengs også nesten alltid justeringer for at innholdet skal være godt og autentisk. Det er tross alt deg og ditt firma som er avsender av budskapene.

Du kan kjøpe tilgang til Ombruksmaskinen i et helt år for bare 490 kroner.

Hvis du skulle få problemer av noen art med Ombruksmaskinen, så ta kontakt med meg!

Lykke til med din innholdsproduksjon fremover!